Kiedy podpisujemy jakąś umowę – w banku, czy u operatora komórkowego, zazwyczaj pod koniec wizyty otrzymujemy w prezencie jakiś mały gadżet firmowy, głównie to jest długopis. Niby to mała rzecz, ale jednak zawsze nas cieszy, wiadomo, że długopis przydaje się zawsze, warto więc go mieć przy sobie. Ogólnie coraz więcej firm zleca wyprodukowanie ze swoim logiem takich gadżetów, głównie piśmienniczych, bo jak wiadomo, długopis firmowy jest wizytówką firmy, jego wygląd, oraz sposób przedstawienia firmy w postaci logo i jakiś dodatkowych informacji jest bardzo ważny, bo inaczej patrzymy na taki długopis, który wygląda na bardzo tani i jednorazowy, a w dodatku brzydko wyglądające logo, które jest zniekształcone, więc taka rzecz nas zniechęca, abyśmy skorzystali z usług tej firmy, czy po prostu ją odwiedzili w istotnym dla nas celu.
Przede wszystkim jak inwestować w taką formę reklamy, jakimi są długopisy, to porządnie, klienci widzą nawet najdrobniejsze uchybienia, a to może wpłynąć na ogólny wizerunek firmy, tym bardziej, gdy z tych gadżetów korzystają pracownicy, którzy mają kontakt z klientami. Kolor długopisu powinien mieć związek z firmą, ale oczywiście nie musi, jeżeli nie jesteśmy w żaden sposób kojarzeni z jakimś kolorem. Najważniejsze, żeby był wyraźny i elegancki zarazem. To ma być nasza wizytówka firmy, więc powinna być taka, z jakiej bylibyśmy dumni, a nie się wstydzili. O wiele ważniejszym aspektem od barw na długopisie jest samo logo. Należy pamiętać, że musi być ono wyraźne, w żaden sposób nie zniekształcone i nie za małe. Jak wiadomo, długopis to mała rzecz i za wiele informacji się na nim nie zmieści, no ale logotyp nie powinien być mikroskopijnych rozmiarów, tylko taki, żeby było go wyraźnie widać, grawer więc musi być najwyższej jakości. Zamiast loga można umieścić nazwę firmy i na przykład numer telefonu, bądź nazwisko w przypadku osób, które prowadzą działalność gospodarczą. Takie gadżety, jak omawiany długopis, bardzo dobrze świadczą o firmie, a klient ma wtedy do nas zaufanie i wie, że w nią się inwestuje.
Warto poszukać i znaleźć dobrą firmę, gdzie będzie można zamówić gadżety, nie tylko długopisy. A którą wybrać, gdy jest na rynku tak duży wybór? Poczta pantoflowa to najlepszy sposób, aby takową znaleźć. Internet też pomoże nam, pokazując komentarze dotyczące współpracy innych firm. Cena oczywiście uzależniona jest od tego, ile sztuk długopisów chcemy zakupić, najlepiej większą ilość, bo wtedy można uzyskać jakiś dodatkowy rabat, a jeśli będziemy współpracować z firmą, która będzie nam przygotowywała nasze firmowe długopisy, możemy mieć stały upust. Ostatnio bardzo modne są tak zwane długopisy ekologiczne i coraz częściej można je zobaczyć w wielu firmach. To dobry pomysł, bo przy tym dbamy o środowisko, ale klient patrzy wzrokiem i niestety nie widzi tego, że ten długopis będzie się rozkładał o wiele szybciej niż ten, do którego jesteśmy przyzwyczajeni. Tak więc elegancja, ale jednocześnie prostota. Tak powinny wyglądać firmowe długopisy.